28 Aralık 2011 Çarşamba

Facebook Overrated mi?

Farkında olun ya da olmadığını, sosyal ağ, her gün yaptığınız bir şeydir. Her zaman, iyi bir film hakkında bir arkadaşınıza çocuğunuzun doğum günü partisi resimleri, bir komşu delik ya da iş yerinde dedikodu yakalamak, fikirleri, deneyimleri ve bilgileri paylaşmak için insanlara ulaşıyor. MySpace ve Facebook gibi sosyal ağ web sitelerinin dehası bu gayri değişim özünü yakalamak yeteneği yatıyor ve aranabilir genişleyen bir matriks içine bunları online damıtmak, Web sayfaları bağlantılı.

Ekim ayında ABD'de online gitti neredeyse yarısı insanlar - 83 milyon, araştırma şirketi comScore Media Metrix göre, MySpace ya da Facebook, Web'deki en popüler sosyal ağ biri haline ziyaret etti. MySpace, 72 milyon ABD kitleye açık bir yol var - daha fazla Facebook's, iki kez - ve 2007 kârı 200 milyon dolar tahmin edilmektedir.

Facebook sadece 30 milyon ABD doları kazanmak için bekleniyor olmasına rağmen, üç yaşındaki sitenin tüm vızıltı oluyor. Bir nedeni: Microsoft yakın zamanda, Gap ve Xerox ballpark $ 15 milyar, Facebook değerleri 240 milyon $ 'lık bir yatırım şirketin sadece% 1.6' satın aldı. Bu yaklaşık 200 milyar dolar değerinde Google, çok küçük, ama hem Facebook ve MySpace aynı oyun değişen bir şeyler olduğunu düşünüyorum. Google gibi, onlar da canlı ve çevrimiçi çalışma biçimini değiştirmek istiyorum. Google ve pratik gibi herkes Internet üzerinden reklam yapacak bahis, ve yol boyunca yatırımcılar, hayal edilemeyecek kadar zengin.

Harvard okulu terk Mark Zuckerberg, 23 tarafından kurulan Facebook, başlangıçta çıkıyordu sekmeleri tutmak için üniversite öğrencileri için bir yoluydu. Hemen hemen herkes karşılama üyelerinin hayatını açık bir kitap, bir sosyal ağ içine o zamandan bu yana gelişti.

Facebook kapsayıcılık onun popüler itiraz genişletti, ancak Web simya reklamverenler istemek "click-through için" üzerinden dolara gözbebekleri dönüştürme hala sihirli bir formül arıyor ve sosyal ağlar. Üyeler, Facebook ve MySpace baş rakibi, hem de daha az olası olduğu her site etrafında tıklayarak ay yaklaşık 3 1 / 2 saat ortalama harcama, ancak bunu onların arkadaşları sayfaları kontrol etmek ve kendi güncelleme yakalanmak reklamları üzerine tıklayın. Çünkü sosyal ağ meraklıları kararsızlığıyla Dahası, Facebook, hızlı-ateş büyüme ivme yetişmek mümkün olmayabilir. Friendster hatırla?

Sosyal ağlar, gece kulüpleri gibi bir yeri vardır ve Friendster, MySpace birlikte geldi ve mojo çaldı önce, 2004 ve '05 yerdi. Kısacası, Friendster sıkıcı var. "Bu bir yüksek okul dans gibi," diyor Slide Max Levchin, CEO, sosyal ağlar için görüntü tabanlı uygulamalar bir üst üreticisi. "Yapacak hiçbir şey yok çünkü, Herkes kadar gösterir ve hiç kimse bir şey yok."

Facebook ve MySpace lise spor salonu morph çalışıyoruz - flört ve dedikodu için bir yer - one-stop eğlence hedeflerine. "MySpace Internet başlangıç ​​noktası," yakın zamanda MySpace üyeleri, online poker gibi rahat oyunlar oynamasına izin ve Fantasy Island ve Diff'rent Strokes gibi 80'lerin TV şovları mini videolarının izlenebilmesi özellikler haddelenmiş CEO'su Chris DeWolfe, diyor. Facebook daha da ileri gitti. Ağustos ayında yeni widget'lar hazırlamak için yazılım geliştiriciler için açık bir davet gönderdi. Üç ay sonra, Facebook 7,000 ücretsiz add-on üyeleri her şeyi yapalım uygulamalar hiç sitesi üzerinden metin arkadaşlarının telefonları için ziyaret ettiğiniz her yerde harita, hisse senedi portföylerini izlemek.

Bu uygulamaların her biri on Facebook yaşayabilir hayatınızın bir yönü daha fazla temsil eder ve daha orada yapabilir, daha önemli ve değerli bir site olur. (Ve, MySpace yakın zamanda keşfettiği gibi, daha çekici, korsanlara karşı.) Arama motorları bir şeyler bulmanıza yardımcı olur, ama herşeyi onlar ıskartaya kamu. Bir sosyal ağ daha fazla bir şey tanıyor: daire içinde insanların kişisel yaşamlarında ve tadı, ya da en azından kadar paylaşmaya istekli konum olarak erişim. Bu nedenle, "arama daha daha önemli hale Facebook gibi görüyorum." Chamath Palihapitiya Facebook, ürün pazarlama başkan yardımcısı açıklıyor

Reklamverenler bu şekilde çok görmek mi? Kasım ayı başlarında, Facebook ve MySpace mesajları reklamverenler daha yakından hedef sağlayacak yeni planları açıkladı. Bu fikir, reklamlarınızı daha alakalı yapılırsa, daha fazla insan da siteler onlar için şarj edebilirsiniz ücretleri artıracak, onlara tıklayın olacağını. MySpace'in yeni "hypertargeting" stratejisi anahtar kelimeler için profil sayfaları tarar ve onlara karşı reklam satıyor. Burrito seviyorum diyorsanız, örneğin, Taco Bell için bir banner reklam sayfanızın en üstünde görünebilir. Öte yandan Facebook, üyelerinin daha yakından sürecinde içerir. Facebook üyeleri tüm diğer şeyleri izler news feed bir uzantısı - site üyelerine online yaptığınız her satın alma ile onların arkadaşları için bir güncelleştirme gönderme seçeneği de sunar. Amazon.com 'dan satın Seinfeld DVD box set hakkında arkadaşlarınıza anlatmak için seçerseniz, örneğin, arkadaşlarınızın da bu güncelleştirmeyi altında küçük bir reklam hakkı alacaksınız. Reklamverenler, bir kullanıcının profilinden itlaf demografik veriler temelinde, belirtmek, tam olarak hangi üyeleri, reklam görmek istiyorum.

Bu hayatınızı büyük bir doğrudan posta kampanyası içine dönüm ürpertici bir umudu vardır. Fakat Facebook Zuckerberg, sadece kelime-of-mouth başka bir form olarak yeni bir model görür. "Hiçbir şey bir arkadaşımdan bir öneri daha fazla kişi etkiler" diyor. Facebook gizlilik endişeleri yatıştırmak için, alışveriş alışkanlıklarını isteğe bağlı paylaşımı yapar, ama bu bahis çıplak-it-all satın yayın, sosyal ağlar üzerinde büyüyen nesil acı bir dağılmasından ayrıntıları gönderme gibi doğal görünmesi için - veya kahvaltı için ne yedik.

Facebook ivme olsa da, MySpace ile savaş kızışıyor. "Ben bir kazanan veya kaybeden oluyor sanmıyorum," diyor Michael Morris, UBS ile bir medya analisti. "MySpace ve Facebook gibi, birden fazla televizyon ağı var, gelişmeye olabilir." Diğer büyük oyuncuların biri veya diğeri ile çok sayıda döküm. Microsoft, Google ve Yahoo! Facebook için teklif yendi. News Corp, 2005 yılında 580 milyon dolar MySpace satın aldı ve Google MySpace reklamları ev sahipliği yapan, 2009 tarihine kadar gelir en az 900 milyon dolar garanti.

Hiç yorum yok: