12 Aralık 2011 Pazartesi

Türkiye, Dünyanın En Büyük 12 Ekonomisinden Biri

Genç nüfusuyla parmak ısırtan Türkiye, dünyanın en büyük 12 ekonomisinden biri olacak.
Organizasyonel gelişim alanında Türkiye'nin lider danışmanlık şirketi Management Centre Türkiye'nin düzenlediği Müşteri Çağında Pazarlama Zirvesi 2011' dünyanın en ünlü pazarlama uzmanlarını İstanbul'da buluşturdu. Zirvenin ilk gününde Türkiye'de ev kadınları ve gençlerin yarısının 3G abonesi olduğu ve online nüfusun yüzde 20'sinin internetten alışveriş yaptığı gibi konular konuşuldu.

Management Center Türkiye'nin geleneksel olarak düzenlediği Müşteri Çağında Pazarlama Zirvesi her yıl olduğu gibi bu yıl da dünyanın en ünlü pazarlama uzmanlarını İstanbul'da buluşturdu. 'Hello I Love You' sloganı ve 'Etkileşim Ekonomisinde Pazarlama' ana teması ile İstanbul Lütfi Kırdar Kongre Merkezi'nde gerçekleşen zirvede pazarlama dünyasındaki yeni strateji ve yaklaşımlar ilk kez masaya yatırıldı. Zirvenin ilk gününde dünyaca ünlü pazarlama gurusu Guy Kawasaki ve online pazarlama dehası Gary Vaynerchuk gibi isimlerin yanı sıra farklı sektör ve deneyimlerden uzman konuşmacılar sahne aldı ve birlikte 'Etkileşim Ekonomisinde Pazarlama' kavramını tartıştı.

Ev hanımlarının ve gençlerin yarısı 3G abonesi

Etkinlikte 'Değişime nasıl uyum sağlayacağız' başlıklı bir sunum yapan Doğan Online CEO'su Yenal Gökyıldırım Türkiye'deki online nüfusa dair çarpıcı veriler paylaştı. Türkiye'de 30 milyonu aşkın Facebook kullanıcısı olduğunu ifade eden Gökyıldırım, şirketlerin bu potansiyelin farkında olduğunu ve her geçen gün dijital dünyadaki varlıklarını artırdıklarına dikkat çekti. "8 milyon Twitter kullanıcısına sahip olan Türkiye bu alanda dünya sekizincisi" diyen Yenal Gökyıldırım, ülkemizde kişi başına ayda 167 video izlendiğinin altını çizdi. Türkiye online nüfus dağılımına bakıldığında ev hanımlarının ve gençlerinin yarısının 3G abonesi olduğunu kaydeden Gökyıldırım Türkiye'nin mobil platformda en hızlı büyümeyi kaydeden ülkeler arasında başı çektiğini vurguladı. "Online nüfusun yüzde 20'si internetten alışveriş yapıyor" şeklinde konuşan Doğan Online CEO'su, milyonlarca kullanıcının Doğan Online siteleri aracılığıyla alışveriş yaptığını, bahis oynadığını ve tatil satın aldıklarını söyledi.

Markalar diyaloğa açık olmalı

Türkiye'deki online nüfus profilinin genel tablosunu çizen Yenal Gökyıldırım markaların bu büyük potansiyel karşısında nasıl davranmaları gerektiğini de ayrıntılarıyla katılımcılarla paylaştı. Pazarlama profesyonellerine 'Tüketicinin size sempati duyması lazım' diye seslenen Doğan Online CEO'su günümüz dünyasındaki tüketicilerin bilinçli, sabırsız, cesur, eleştiren ve sempatisini nakit gibi kullanan bir profile sahip olduğunu vurgularken memnun kaldıkları markalara da sadakat gösterdiklerinin altını çizdi. Markaların değişen tüketici davranışlarına uyum sağlamak zorunda olduğunu söyleyen Yenal Gökyıldırım bu süreci en iyi yöneten markaların diyaloğa ve eleştiriye açık olmayı başaran markalar olduğuna dikkat çekti.

3 kavram birbirine yakınlaşıyor: sosyal, yerel ve mobil

Etkinlikte sahne alan bir diğer konuşmacı Google Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Tüketici Pazarlama Sorumlusu Obi Felten'di. Etkileşim ekonomisine Google'ın nasıl baktığını katılımcılarla paylaşan Obi Felten sosyal, yerel ve mobil kavramlarının birbirleriyle yakınlaşarak yeni dönemin çekirdeğini oluşturduğunu söyledi. Haritalar başta olmak üzere Google servislerinin Van depreminden zarar görenlere yardımcı olan yönlerinden bahseden Felten mobil cihazların artık süper bilgisayarlar olarak konumlandığını ve özellikle lokasyon bazlı servislerin gerek sosyal gerekse ekonomik anlamda yeni dönemin dinamiklerinde büyük rol oynayacağının altını çizdi. Google'ın en son kullanıma sunduğu sosyal ağı Google+'a giden süreci de anlatan Felten, online platform girişimcilerine ürünlerini en iyi kullanıma sunarak test edebilecekleri mesajını iletti. Web devriminin öncülerinden olan Google'ın da değişime ayak uydurduğunu vurgulayan Felten, amaçlarının sayfalarla insanları bağlayarak toplam bir web deneyimi oluşturmak olduğunu sözlerine ekledi.

Felten'in konuşmasının ardından sahneye sırasıyla sosyal medya uzmanı Eleftherios Hatziioannou, markalara sosyal medya danışmanlığı sunan Socializers şirketinin kurucusu Nathaniel Hansen, BMW Pazarlama Sorumlusu Christoph Hoffman, Vodafone'dan Emre Kanaat ile Umut Kutlu ve ünlü votka markası Absolut'un tüm dünyada büyük ün kazanan pazarlama hamlesinin yaratıcısı Richard Lewis geldi. Konuşmalarda ortaya konulan önemli mesajlar tüketicilerin üretim sürecinin bir parçası haline getirilmesinin gerekliliği, hayranlık uyandıran ürünlerin tüketici sadakatini beraberinde getireceği gerçeği ve yakın gelecekte başarılı olacak markaların mobil platformu iş süreçlerine dahil edenler olacağıydı.

Türkiye 2030 yılında dünyanın en büyük 12 ekonomisinden biri olacak
Pazarlama Zirvesi'nin önemli konuklarından biri de The Independent gazetesi editörlerinden, finans uzmanı Hamish McRae idi. Dünyada güç dengesinin Batı'dan Doğu'ya kaydığını söyleyen McRae, gelişmiş dünyanın nüfus bakımından yaşlandığını ve Türkiye'nin genç nüfusuyla birlikte son iki senedir oldukça pozitif bir büyüme yakaladığını ifade etti. Gelişmiş ülkelerin yüksek borç yükü ile mücadele ettiğinin altını çizen Hamish McRae, enerji kaynaklarının tüketiminin artmasıyla birlikte Ortadoğu'da petrol üreticisi ülkelerin gerek sosyal gerekse ekonomik açıdan güçlendiklerinin altını çizdi. Türkiye'nin büyük potansiyele sahip olduğunu kaydeden McRae, Türkiye'nin 18 yıl sonra dünyanın en büyük 12 ekonomisinden biri olacağını vurguladı.

Her şeyin mümkün olduğu bir dünya

Pazarlama Zirvesi'nin ilk gününün son konuşmacısı Stockholm School of Economics öğretim görevlisi ve yazar Michael Dahlen'di. İçinde bulunduğumuz çağı 'Her şeyin yapılabildiği çağ' olarak tanımlayan Dahlen, sosyal ağların ve mobil teknolojilerin insan hayatında edindiği yeri katılımcılara çarpıcı verilerle özetledi. İnsanların yüzde 39'unun yemek masasından Twitter'a girdiğini, yalnızca bir kahve içme eylemi için Google'da 400 bin'in üzerinde farklı seçeneğin sunulduğunu ve akla gelebilecek hemen her türlü isteğin artık internetten gerçekleştirilebildiğini vurgulayan Michael Dahlen, yeni dünyanın birçok fırsat içerdiğini ve tüm bu fırsatların her an her yerden erişilebilir olduğunun altını çizdi.

Müşteri Çağında Pazarlama Zirvesi 2011'in ilk gününün kapanış konuşmasını, konferans başkanı Peter Economides yaptı. Zirvenin ikinci günü 8 Aralık Perşembe günü İstanbul Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı'nda devam ediyor.

Hiç yorum yok: