1 Ocak 2012 Pazar

Facebook, Windows için resmi sohbet uygulaması

800 milyondan fazla kullanıcısı ile dünyanın en büyük sosyal ağı Facebook geliştirdiği mobil uygulamalarla da büyük ziyaretçi kitlesine hitap ediyor. Bugüne kadar Windows platformu için resmi bir istemci uygulaması yayınlamayan Facebook bu alışkanlığını sohbet uygulaması ile değiştirdi.

Kısa süre önce görselleri internete sızan ve deneme sohbet uygulaması resmi olarak Facebook yardım merkezinden indirmeye sunuldu. Facebook Messenger for Windows adındaki uygulama aslında Facebook'un asıl uygulamasının dışında ayrı olarak bir sohbet uygulamasını farklı platformlarda yayınlama çalışmasının sonucu. Android ve iOS platformlarında hali hazırda mobil Facebook sohbet uygulaması yayınlanmış durumda.
Sohbet uygulaması ile Facebook arkadaşlarınız arasında sohbet yapabiliyorsunuz. Bunun yanında web uygulamasında sağ tarafta bulunan anlık güncelleme bölümü Ticker, Windows uygulamasında da yerini almış. Buradaki tıklamalar sizi tarayıcı üzerinden Facebook sayfanıza yönlendiriyor. Sıklıkla etkileşimde bulunduğunuz arkadaşlarınız zamanla üstlere doğru çıkmaya başlıyor.


Uygulamada arkadaşlık isteklerinize, gelen mesajlarınıza ve anlık bildirimlere en üst çubuktan ulaşabiliyorsunuz. Ancak tıkladığınızda yine Facebook sayfanıza yönlendiriliyorsunuz. Ayrıca beğenileri de buradan takip edebiliyorsunuz. Tarayıcınızdaki Facebook sayfanızdan çıkış yapsanız bile uygulamadaki oturumunuz devam ediyor.
Facebook'un sohbet uygulaması ile artık kullanıcılar sosyal ağla daha fazla içli dışlı olacak. Arkadaşlarla sohbet ve bildirimleri takip etmek için tarayıcının açık olmasına ihtiyaç duyulmaması ilgiyi artıracak gibi görünüyor.

AOL Messenger veya Windows Live Messenger ile masaüstünde Facebook arkadaşlarıyla sohbet etmek mümkün oluyor. Ancak Facebook yeni hamlesiyle pazar payını üçüncü parti yazılımlardan uzaklaştırmak istiyor. Yayına henüz başladığı için sohbet uygulamasında bağlantı sorunları yaşanabiliyor.
Facebook Sohbet İndirin

5 yorum:

aykut dedi ki...

UYgulama siteyi açmadan sohbet için iyi ama hatalar var halen doğru düzgün kullanılamıyordu öğlen denedim kaldırdım. 0

ayhan ceyhan dedi ki...

Diğer mesajlaşma programlarına şu haliyle alternatif olamaz çünkü onlarca opsiyonu sağlamayacak. Sağlaması da zaten Facebook'u olduğundan başka birşeye dönüştürür. Dolayısıyla bence sayfayı açmadan chatleşmek dışında bir iş başarmaz. Dolayısıyla Microsoft ile daha iyi bir ilişki kurup MSN üzerinden chatleşmede oluşan hataları giderseler yeterli olurdu. Anlamsız buldum. 0

sinan dedi ki...

Bir bakıma program içinde site (iframe) açmış gibi ne farkı var bunun ? 0

erol dedi ki...

aşırı gereksiz ve estetik yoksunu...facebookun da yalan olduğu günleri görmek güzel olacak +2

efebakan dedi ki...

İnternette hiç sermaye koymadan para kazanma imkanları var,
yeter ki azim ve araştırma duygunuz olsun.Ben bu imkanları sizlerin evinize kadar getirip kazanmanızı istiyorum.
Aranızdan sen neden bu işlerle uğraşıyorsun sana ne başkalarının para kazanmasından diyenler olabilir.
Ben para kazanmasını öğrendim herkesin paraya ihtiyaçı oldunu bildim için herkese öğretmek istiyorum.
yani bu sistemde azimle çalışılırsa hatırı sayılır paralar olur.
bu ücretsiz sadece reklamlara tıklıcaksınız ve karşılında para alcaksınız