12 Aralık 2011 Pazartesi

'kız Başımıza Fas'ta İki Hafta'

Muğla'nın Bodrum İlçesi'nde yaşayan 3'ü kız 5 genç, hazırladıkları 'Bir Gezi Projesi' kapsamında hem belgesel çekiyor, hem de gezdikleri ülkelerde Türkiye'yi tanıtıyor. Ekipteki 3 kız, geçen mayıs ayında gittikleri Fas'ta iki hafta süreyle çekimler yapmalarının ardından, şimdi de ekibin tamamı 28 Aralık'ta Uzakdoğu gezisine hazırlanıyor. 2 ay sürecek gezide 6 ülkeyi dolaşacaklarını söyleyen gençlerden projenin mimarı fotoğraf sanatçısı Melis Özdil, "İki yıllık projede 60 ülkeyi gezeceğiz. İnsanların hayallerinin peşinden gitmesinin sanıldığı kadar zor olmadığını göstermek istiyoruz" dedi.

Bodrum'da yaşayan fotoğraf sanatçısı Melis Özdil (26), aşçı Zeynep Alphan (27), fotoğraf editörü Gamze Yavuz (25), editör Çağrı Adaver (30) ve kameraman Onat Arpat (29) hazırladıkları 'Bir Gezi Projesi' ile dünyayı gezip belgesel çekmeye ve hem Türkiye'yi hem de Bodrum'u tanıtmaya başladı. İlk olarak geçen mayıs ayında Fas'a giden ekibin kız üyeleri Melis Özdil, Zeynep Alphan ve Gamze Yavuz, iki haftalık gezide Casablanka, Esuara, Fes ve Marakeş kentlerinin tarihi bölgeleri, Atlas dağları ve çöllerinde çektikleri 10 saatlik belgesel ile Bodrum'a döndü. Ekibin tamamı bu kez 28 aralık'ta başlayacak ve iki ay sürecek projenin ikinci ayağı olan Hindistan, Nepal, Bhutan, Tayland, Kamboçya ve Vietnam gezisi için hazırlıklara başladı.

'KIZ BAŞIMIZA FAS'TA İKİ HAFTA'

Aşçı Zeynep Alphan, dünyada birçok gezginin çok küçük bütçelerle hayallerini gerçekleştirebildiğini söyledi. Fas gezisine 3 kız olarak çıkarken farklı tepkiler aldıklarını belirten Alphan şunları anlattı:

"Gezi ve belgesel amaçlı hazırladığımız projede, bize söylenen bütün olumsuzlukların tam tersine, huzurlu ve güvenli iki hafta geçirdik. Gezmek ile ilgili korkularımız ve ön yargılarımızın anlamsız yere yoğun olduğunu fark ettik. Kız başımıza Fas çöllerinde, Atlas dağlarında dolaştık. Bu nedenle belgeselin ilk bölümünün adını 'Kız başımıza Fas'ta iki hafta' koyduk. Proje kapsamında öncelikle vizesiz, ya da kolay vize alınabilen ülkeleri gezmeyi amaçladık. Çektiğimiz belgesellerde alışılmış gezi programlarının aksine gittiğimiz ülkeye yüzeysel bakmayarak, izleyiciyi turist olmaktansa gezgin olmaya özendirmeye çalışıyoruz. O ülkenin kültürüne, estetiğine, dünyadaki varlığının anlamına dokunurken, günümüzün görsel teknolojisini kullanarak farklı, renkli ve yaratıcı bir gezi programı hazırlamaya çalıştık. İlk Fas gezimiz ve belgesel çekimlerinde çok renkli ve Fas'ın ilginç özelliklerini, çöl yaşantısını ön plana çıkarttık. 3 bin kilometre yol kat ettik, Fas'ta evlere konuk olduk, çölde çadırlarda yattık. Deve sırtında seyahat ettik"

2 YILDA 60 ÜLKEYİ GEZECEKLER

Fotoğraf Sanatçısı Melis Özdil de, 2 yılda yaklaşık 60 ülke gezerek 35'er dakikadan 10-12 bölümlük belgeseli ulusal belgesel kanallarında yayınlamak ve hayallerini gerçekleştirmek amacı ile projeyi hazırladıklarını belirtti. Özdil şunları söyledi:

"Belgeselde sadece ülkelerin tanıtımını değil, bu tür bir geziye hazırlık yapanlar için, 'bir gezgin olarak nasıl hayatta kalınır, hangi ülkelere en ucuz nasıl gidilir, nerelerde kalınır, nereler ziyaret edilir', bunlara da yanıt veriyoruz. Proje bir türlü yola çıkmaya cesaret edemeyen gezgin ruhların korkularına ve sorularına cevaplar verirken, onlara alternatiflerini de gösteriyor. Gezgin olmayı hayal eden ama bu hayalden sürekli uzaklaşan insanlara örnek olmak için bu projeyi hazırladık ve ilk adımını Fas'ta gerçekleştirdik. Bu proje ile insanların hayallerinin peşinden gitmesinin sanıldığı kadar zor olmadığını da göstermek istedik. Ayrıca gurubumuza sponsorluk yapan ve yapacak olan kurumlara da teşekkür ediyoruz. Projemizin amaç ve hedeflerini kapsayan bir dosyamızı Kültür ve Turizm Bakanlığı Turizm Tanıtma Genel Müdürlüğü'ne göndererek destek olmalarını istedik."

İNTERNET VE FACEBOOK'TAN İZLENEBİLİYOR

Melis Özdil, projenin amacının, video ve fotoğraf görsellerinin ve seyahatin her anının ' www.birgeziprojesi.com ' internet sayfası ile facebook sayfasından takip edilebildiğini belirterek, belgeselin ilk bölümlerinin 2012 yılının mayıs ayında İZ TV'de yayınlanmaya başlayacağını, projenin 3 ve 4'üncü ayaklarında ekibe misafir gezginleri de dahil edeceklerini söyledi. - Muğla / Bodrum