2 Temmuz 2011 Cumartesi

Reis Bedel Dizisi

Dizinin senaristi Soner Gümeci çok iddialı konuştu, Reis Bedel'de
birbirinden ünlü bir çok yıldız var ama 2011'e Şenol İpek imzasını
koyacak...

Uzun zamandır medyanın soruları karşısında suskunluğunu koruyan
senarist Soner Gümeci ile ilk kez ve a'dan z'ye her şeyi konuştuk....
Geçtiğimiz günlerde medyaya bomba gibi düşen Sedat Peker'in hayatı
dizi oluyor haberlerinden sonra dizinin senaristi Soner Gümeci yazılı
bir açıklama ile olayın yanlış anlaşıldığını anlatan bir tekzip
yayımlamıştı. Uzun süredir medyaya konuşmama kararını Bozan yazarla
ilk kez konuşarak karanlıkta kalan tüm soruların cevabını aldık.

(soru) - Medyada çıkan haberlerin yanlış ve yanıltıcı olduğunu tekzip
yazınızla açıkladınız ama yinede bir bağlantı kurmamak mümkün değil
sanki. Yapımcınız Zafer beyin Sn. Peker'le yakın dost olması ve
sektörle hiçbir alakası olmayışı ister istemez akıllara bu soruları
getiriyor.

(cevap) - Haklısınız tabi ki, bende olsam böyle düşünürdüm. En iyisi
ben size işin eğrisini doğrusunu anlatayım... Zafer bey , Reis Bedel
dizimizin sunum videosunu bir dostumun sayesinde izliyor, çok büyük
bir heyecan ve etkilenmeyle Reis bedel'e hayran kalıp o an bu
projenin tüm finansmanını biz üstleneceğiz diyerek beni arıyorlar...
telefon görüşmesi yapıp olurlaşıyoruz ve kısa bir süre sonra Zafer
beyin facebook sayfasında Reis Bedel'le ilgili yayımlar çıkınca bu
haberde direkt medyaya yansıyor haliyle....Sonra medyada dizinin
içeriği ile alakasız haberler çıkmaya başlayınca birlikte
çalışmamızın dizimize zarar vereceği anlıyoruz ve sn Zafer beyle uzun,
uzun düşünüp ayrılma karanı alıyoruz.

Ama kendisinin ağabeyimiz olarak bizi tüm maneviyatıyla her
şekilde destekleyeceğini belirtmek isterim. Bu kararı vermemizdeki tek
sebep yanlış anlaşılmaları önlemek ve gönlü vatan aşkıyla çarpan
milyonlara karşı sorumluluğumuzu yerine getirebilmek ihtiyacındandır.

( soru) - O zaman başka bir yapımcıyla anlaştınız sanırım, şu an son
durum nedir?

(cevap) - Açıkçası tam olarak bir yapımcıyla anlaştık diyemem,
inanılmaz teklifler aldığımız doğrudur ama ben daha kiminle
çalışacağıma karar vermedim. Şu an yapım ve yayınla,ilgili görüşmeleri
menajerim ve dizimizin genel koordinatörü Sinan Doker sürdürüyor.
Sinan'ı hepiniz tanırsınız çok büyük projelere imza atmış ve medya
kökenli bir ağabeyimizdir. E, bizle çalışmayı seçmiş olması da bizim
şansımız sanıyorum. Ayrıca sponsorluk ve yapımla ilgili
danışmanlarımız 7/24 hiç duraksamadan çalışıyor. Çok güzel şeyler
oluyor hayatımızda Allah'ıma binlerce şükürler olsun ki ... diyorum ya
bizim bile ummadığımız güzellikte teklifler ve gelişmeler oluyor
sadece şu an bunları söyleyebilirim ... ben bile bu kadarını umuyordum
desem yalan olur inşallah yüce rabbim bizi sizlere ve tüm
sevenlerimize karşı mahcup etmeyecektir.

(soru) - Kanal belli mi?

Valla , şu an iki kanal Reis Bedel'e talip oldu...ismini ver dersen
veremem sözleşme yapmadan nasıl bu kanal diyebilirim hatalı olur değil
mi ? Ama tahmin etmenizde pek zor sayılmaz sanırım. Ayrıca bizim
sponsorluk problemimiz de yok Google'ye reis diye yazdığınızda
yüzlerce adı reis olan dev şirketler çıkıyor, yani Reis bedel'de roll
captıon akarken sponsor isimlerini sadece reis olarak göreceğiz
zannediyorum.

(soru) - Oyuncularla ilgili bir şeyler söyleyin bari o zaman.

(cevap) - Tamam söyleyelim söylemesine ama kimi söyleyelim kimi
sayalım projenin stratesi gereği bazı şeyleri açıklayamayacağımı
tahmin ediyorsun ama açıkçası benim dizimde ekrandan tanıdığınız
birçok yıldız olacak ve müthiş Oyunculuklarıyla Reis Bedel'e hayat
verecekler sağ olsunlar var olsunlar hepside başımızın tacı... Şu an
kadromuzda görünmeyip bana ve Sinan Doker'e telefon eden tahmin
edemeyeceğiniz isimler var,kendileriyle uygun zeminde anlaşma
yaptığımızda elbette onlarla ilgili açıklama da yaparız.

Fakat şunu da buradan belirtmek istiyorum, medyada bazı isimler
bende Reis Bedel'de oynuyorum, varım gibi açıklamalar yapıyorlar,
bizimle hiçbir bağı olmayan bu arkadaşları lütfen ciddiye almayınız
bana ve Sinan Doker'e danışıp doğru bilgiyi alabilirsiniz. Kimse
Kusura bakmasın bu arkadaşlar çok büyük isimler olabilirler ama emir
vaki ve tepeden inme bir şekilde benim dizimde yer almaları mümkün
değil... Ukalalık yapmıyorum Kusura bakmayın,sadece olması gerekeni
söylüyorum. Ben Reis Bedel romanını tam 5 yılda yazdım ve dizi olarak
çevirisine de büyük zaman harcadım. Tüm fizibilite çalışmaları, imaj
ve diğer unsurlar en ince ayrıntısına kadar düşünülüp incelendi,
diziye uygun olmayan tipleri büyük isim olmalarından dolayı yada bir
yerlerden hatırları var diye eklersek stratejimizi ve kadromuzu bozmuş
oluruz. Valla kardeşim kimse Kusura bakmasın Reis Bedel dizisi sıradan
bir dizi yada film değildir yayına girdiğimiz ilk gün itibarıyla zaten
ne demek istediğimi hepiniz göreceksiniz. Benim bu açıklamaları veya
bilgileri vermem bile aslında stratejimize aykırı düşüyor fakat
biliyorsunuz geçtiğimiz günlerde medyada çıkan yalan yanlış haberleri
tekzip etmemle tüm dostlarımızın ne oluyor abi sorularına mahruz
kaldık.

Size bir isim vermek isterim Reis Bedel'in sürpriz isimlerinden biri o
... şunu da iddia ediyorum 2011 in en iyi çıkış yapan en parlak yıldızı
o olacak. Hepiniz tanıyorsunuz kendisini zaten Şenol İpek evet Şenol
2011'in en büyük ismi olacak diyorum ben.

Ne Kenan İmirzalioğlu, ne Necati Şaşmaz ne de Kıvanç Tatlıtuğ ...
Kıvanç demişken bakın Behlül'den, Ezel'in haşin tetikçisi 8'e nasıl
döndü. İmkansız bir şeydi değil mi light delikanlı Behlül ağır abi
oldu hem de kralı... Şenol İpek tahminlerinizin ötesinde bir karakterle
herkesi şok edecek bilesiniz. Daha önce birkaç dizide ve filmde
görünmesini pilot denemeler olarak düşünebilirsiniz.

- Soner Gümeci'ye dizinin senaryosunu sorduğumuzda bize cast
çalışmalarını ve senaryoları gösterdi ama bunların dizi yayına girene
kadar gizli olması gerektiğini... şimdilik okur ve izleyicilerin
Internette yayımlanan Reis Bedel video ve özet bilgileriyle
yetinmesi gerektiğini rica etti. Ayrıca bilgiler ve videolar Soner
gümeci'nin resmi sitesinde de mevcut.

Bizde etik olarak bizimle paylaşılan bu çok özel bilgileri sizlere
ulaştıramıyoruz ama şu kadarını söyleyelim. Anladığımız kadarıyla
Türkiye'nin en yüksek bütçeli dizisi geliyor...İstanbul , İzmir ve
Güneydoğu Anadolu bölgesinde kurulan üç sette çekim yapılacak olan
diziyi üç ayrı Yönetmen yönetiyor.

Soner Gümeci'nin Reis Bedel
romanının senaryo çevirisi olan dizi daha başlamadan bu kadar adından
çok söz ettirmesinin hakkı olduğunu söylememiz gerekiyor. Size
açıklayamadığımız öyle müthiş şeyler var ki ancak dizi yayına girince
bunları birlikte paylaşabileceğiz sanırım.

Son olarak Soner Gümeci kendisine diziyle alakalı yapılan bazı
eleştirileri bizim aracılığımızla yanıtlamak istediğini söyledi ve
şunları ekledi.

Birileri bana sordu.

" - Katil olmuş, insan öldürmüş adamlardan kahraman mı yapıyorsun?.
Olur mu böyle şey, insanlara kötü örnek olacaksınız?"

Dediler.

Bende şöyle cevap verdim.

" - Vatanına ihanet edenler, mafyacılık oynayıp insanları katledenler,
kahpeler , alçaklar ve şerefsizlerden bir sürü kahraman oluyor ve
sizler bunları kahramanımız diye baş tacı ediyorsunuz.

Ben, Namusu için, vatanı için, şerefi için kader mahkumu olmuş
bahtsız kulları anlatıyorum...Ben, uyuşturucu satıcılarıyla mücadele
eden, tecavüzcülerle uğraşan, ülkesinin toprakları için göğsünü siper
eden asil ruhları yazıyorum... Ben, bu soruyu soranların anlayamayacağı
bir misyonu anlayanların anlamayanlara anlatacakları gerçekliği
anlatıyorum...

Bilemiyorum ne düşünüyorsunuz ama ölen mi haklı öldüren mi
sorusunun cevabını yazıyor, yüreğinizin ağırlığı kadar anlayacağınızı
umuyorum."

- Nasıl yani "dedi" katil işte adam öldürmüş ama?

Anlamayan bu arkadaşa biraz daha inceldim.

" - Atatürk'üm ve ceddimde bu topraklar için çok kan döktü, kahpe bir
renkte olan o kanlar pek kırmızı değildi ama kan kandır öyle mi? Onlar
olmasa şimdi adın Hans babanın adını da bilmiyor olacaktın. E, şimdi
benim ceddim katil mi, kahraman mı?"

Ve ekledim.

"- Efendimizin yolunda Fatih Sultan Mehmet'im de İstanbul'a geldi,
çiçek bahçelerinden, süt havuzlarından gelip girmediler buralara,
biliyorsundur.Ya, onlar ne? ... Mübarek mi, katil mi?"

Birde şunu söyledim.

" - Senin gözün önünde canını, vatanını, namusunu kirletmek isteseler
ve kendini koruma şansın olsa, ne yaparsın ?

Ama sen yapınca haklı olursun değil mi, onlar haksızdı ben haklıyım
dersin değil mi? Evet haklısında hem de sonuna kadar haklısın
kardeşim... Çünkü namusluyla namussuz bir değildir olamaz da."

İşte Reis Bedel dizimizdeki kahramanlarımızın da ne kadar masum yada
değil olduğuna böyle karar vermelisiniz . Sizce biz şerefsize kahraman
der miyiz?
kaynak haberler.com

Hiç yorum yok: